Begynner litt

I det små, og pynte til jul . I dag skal det vaskes godt her, så det lukter grønnsåpe  over alt 🙂
Og i morgen blir det opp på loftet og finne den store kassa med julpynt..
Gleder meg som en liten unge.. Det er jo tross alt hvitt ute enda 🙂

Ellers så tusler dagene her i flåklypa.. Fant ut i går når jeg så på debatten at jeg ligger faktisk under fattigdomsgrensa til EU jeg..
Hmmm jaja.. Så hadde det ikke vært for at jeg er gift så hadde ting gått ordentelig på rumpa..
det skal jo IKKE være sånn … Hadde jeg kunnet jobbe så tro meg jeg hadde gladelig gjort det …
Det var en på debatten i går, som ble enkemann i juni… Han hadde 9 kroner igjen på kontoen sin han ,,
Og det skulle han ha en måned.. Fytti katta jeg kjenner at jeg eksploderer…

Men jeg kan faktisk ikke tenke på det.. Så derfor ut på kjøkkenet og forbred middag..
I dag blir det noe så enkelt som Røkt Svinkam med løksaus og poteter.

Løksaus

Finhakk 1 løk
Smelt 3 ss margarin i en kjele
Ha oppi ca 3-4 ss hvetemel
rør sammen, Spe med  0,5 l vann. røres glatt,varm plate hele tiden.
Ha oppi løken + 1-2 korker edikk(7%) 4 ss sukker og 2 ts salt.
Spes videre med kjøttkraft og potetvann til passe konsistens.
Skal kokes helt til løken blir helt myk.

Svinekammen bare kokte jeg i en stor kjele i ca 1 time pr kilo..

Del opp i passende serveringstykker, server med poteter løksaus og det du vil av grønnsaker 🙂

Så til alle der ute som sliter med økonomien ,,, Jeg føler så med dere..
Men jeg vet ikke hva jeg kan få gjort—Jeg skulle så gjerne hjulpet alle..
Men vit iallefall at DU er verdt noe uansett.. Du er vikitig.. Og stemmen din er viktig,,,
Bit tenna sammen og prøv litt til 🙂
Stoooor klem fra meg til alle dere 🙂🙂
Og tusen takk for at du leser 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg