Another funday

Yep, søndag er jo nemlig den dagen du er fri til å gjøre akkurat hva du vil.. Vel du er jo det
hele tida,men søndag er liksom litt spesielt.. Eller har kanskje blitt mere som en vanlig dag,,
Det er jo egentlig sånn at man skal ikke bråke på søndager,, Holde hviledagen hellig..
Altså jeg er ikke helt der,, men prøver så godt jeg kan og ikke bråke ..Ihvertfall ikke
før etter kl 1300.. Etter kirketid het det vel før,, Men ser jo det rundt over alt at flere
og flere blåser en lang marsj i hviledager og stillhet.. jaja ennå et tegn på at jeg er gammel liksom..
Men jeg har faktisk lært det samme til Dattern , og fordet om hun pusser opp hus, så gjør de
stille ting på søndag.. Litt koselig det 🙂

Jaja masse unytting pjatt igjen ,,heheh jeg er ganske god på det altså,, unnskyld,,
Dagens middag blir Høne i karrisaus

1 kylling (høne)
ris
en boks halve fersken
1 ts karri
3/4 kopp hvetemel
vann
salt

Kok kyllingen/høna . Ikke fosskoke .Hell på vann til det nesten dekker , ha i en ts salt pr liter vann.
La det koke til den er bløtkokt. Stikk en strikkepinne for å se om den er ferdig,skal være bløtt og ikke noe blod.
Ta opp kyllingen, spar kraften.
Ta av skinnet, og plukk så kyllingen ren for kjøtt.. store biter.
Så rører du 3/4 kopp mel med 1 ts karri.
Oppi en kjele, spe med kraft slik den blir glatt,spe ut med resten av krafta og kok opp,
den skal være litt tynnere en hvit saus.
Ha i kyllingen og skru ned plata, Del opp hermetiske fersken og ha i . Det skal ikke varmes mye.
la det ikke koke,, Serveres med ris og salat ved siden av.

Denne oppskriften har jeg fått av min svigermor. Og den smaker kjempegodt !..
Prøv da vel 🙂

Så med det får dere ha en strålende fin funday 🙂 Søndag,, Uansett om dere holder den hellig eller ikke 🙂

Lag iallefall noen gode minner i dag, så blir uka så mye bedre 🙂
Prates i morra

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg