Almost WEEKEND !!

Jupp jupp snart helga,, Det blir koselig det .Merkelig igrunn.
For her i huset  er vi uføre trygda begge to , så egentlig burde alle dager være like.
Men vi har så inngrodde rutiner at neida. Helga blir liksom spesiell.
da skal vi kose oss litt.. En øl eller et glass vin til Taco.
Kanskje et glass vin til biffen på lørdag.. Og et lite kakestykke
på deling til dessert på søndag . Gjør det litt spesielt.. Vi
er veldig rutine mennesker. Eller det vil si , jeg er det. Så har jeg vel på en måte dytta/tvinga
det over på gubbers.. og etter 33 år fungerer det helt greit ..
Heheh vi koser oss hver dag 🙂

Er litt urfete ute i dag og ..litt regn i lufta.. Men det gjør da ingenting..
Gleder meg til gåturen i dag. Mange nydelige farger og se på ..
Og når jeg tok gastric bypass operasjon i 2016 . Før det satt jeg nemlig hjemme
og gråt når gubbers gikk av gårde med Bikkja.. Jeg hadde så vondt i knærne og ankelene
at gå i en butikk bare var nesten inneforstått med at jeg lå rett ut etterpå .Og måtte ta
smertestillende.. Den gang lovte jeg meg selv at hvis jeg ble operert og gikk ned i vekt,
Skulle jeg gå hver dag ! Og sette pris på det ! hver eneste lille tur !
Og når man har mått sitte stille i nesten 20 år og ikke fått vært med på noe ,
så tro meg ,da teller hver minste lille tur så utrolig masse..
Så mottoet her i gården er vel ,, Sitt aldri stille… Gå til de knærna ikke er mer..
For jada de har sagt at bare jeg blir “gammel” nok må jeg bytte knær ..
Men frem til da skal jeg pokker i meg gå !

Det gjør fortsatt vondt i knærne ,men -50 kg gjør at jeg klarer så mye mere
før jeg må sette meg ned .. Så Ja til Livet !!  Smerter har jeg hatt siden jeg var 15..
man dør ikke av det.. man venner seg nesten litt til det… Sier ikke at alle som har vondt
må ut å gå altså.. for all del ikke.. men det var noe jeg ville.. og tror jeg er litt
trassen og sta når jeg har bestemt meg ..
Jeg ville på en måte ta igjen alt det tapte.. 🙂

Verdens beste turkompis synes derimot det er litt for tidlig enda..

Han er litt sånn “grav deg ned i tide ” hund for tida..
men så fort vi begynner å kle på oss jakker så retter det seg 🙂

Etter turen i dag kommer verdens beste datter og henter meg ,
så blir det til Hønefoss for å ordne litt ting og tang..

Bortsett fra det skjer det ikke så veldig mye i dag,,
Så vi prates kanskje senere i dag ? Håper det altså ..
Ha en strålende fin dag alle sammen og plask litt i regnet da vel .)

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg