Alle hjerter gleder seg

Veldig snart desember måned.. Og jupp er snart ferdig, det er jo helt rart.
Tida i desember skal jo liksom brukes til å bake, lage mat, vaske godt og ikke minst pynte
lille julaften .. Husker alltid det hjemmifra. .. Lukta av surkål som var i hele huset, mamma
som løp som en gal for å rekke alt hun skulle gjøre. Pappa , broren min og jeg ut i skogen for å finne den perfekte
grana .. frossene og fulle av snø.. Kom hjem til surkål huset, og der hadde jammen i meg mamma
kakao klar i tilegg.. Det var så koselig det.. Og huset så helt kaos ut når vi gikk og la oss
på lille julaften. Men på en eller annen magisk måte , julaften tidlig tidlig på morgenen når vi lista oss
ned trappa . der sto verdens peneste juletre, dekket av pynt og glitter,, Julestrømpene var
fulle av godetri.. Det var nisser og pynt over alt.. Når jeg var liten var jeg jo sikker på at mamma
hadde hjelp av små nisser hele natta . Som hjalp henne ordne alt sammen ..
Men uansett det var så koselig.. Og vi bodde jo midt ute i skogen .
Og da mener jeg faktisk midt ute i skogen altså.. Nærmeste nabo var liksom
elgen.. det var E18.. ta av til venstre når du kommer fra drammen , inn til kjeldås..
Kjør 3,5 km til du tror du har kjørt feil og veien ikke går lengre og det er ingen hus..
Der vokste jeg opp 🙂

Var koselig da,, Vi hadde det mye gøy, men mye slit og.. lang skolevei ,
men tror ikke jeg tok noe skade av det altså.. Var bare forferdelig mørkredd..
Gatelys var det nemlig ikke.. Mørk skogsvei ,med trær som ula i vinden ..
Dyr som skvatt unna når jeg kom .. Nei det var ikke alltid like gøy altså..
Men ville ikke bytta det bort for alt i verden . Det har gjort meg til den jeg er i dag..

Det var litt om min barndomsjul.. Men som sagt nå er jeg nesten i mål med alt som skal gjøres..
Vet nemlig ikke helt hvor dårlig jeg blir etter denne operasjonen.. Doktoren sa bare ettertrykkelig
Ifra at “denne gangen MÅ du holde deg i ro” .. hmmm får gjøre mitt beste..
Gubbers forlanger brev fra legen om hva jeg kan få lov til å gjøre når..
Kan bli en spennende desember..
Heheh kjøpte akevitt kalender til ham fra polet, så kanskje han holder ut med meg 🙂

Skal gjøre mitt beste for ikke tenke så mye , om alt blir gjort rett og la ham gjøre det meste..
Jul blir det uansett… og jeg gleder meg,,, som en liten unge,,
Ikke så mye til pakkestyr,, men å samles julaften , og kose oss,, med de vi er glad i ..
Så det skal bli bra…

fryseren min 🙂

Kjøkken vinduet .)

Astrix, kongen av hundesenga

Brødrene brothers..

Håper dere alle får en fin dag,, stress litt ned innimellom og nyt de så øyeblikkene..
Ta vare på dere selv,, så prates vi senere til middag 🙂
Husk at DU er viktig !!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg